lördag 23 februari 2013

Hus på plats!

Igår kom äntligen huset! Efter en försening på ca en timme pga att en bil stod i vägen så gjordes första lyftet vid 9.30. Fem timmar senare stod huset klart. Helt fantastiskt att se och helt klart värt en semesterdag. När kranen var borta fick vi gå in och kika en snabbis. Köket stod där klart, med undantag av kakel och spisfläkt, och microklickan stod och blinkade.. Wow, helt enkelt! Flera grannar kom och hälsade och de var mycket trevliga! Känns kanon!!!







3 kommentarer:

  1. Hej!

    Äntligen en blogg som inte är 3-4 år gammal. Jag tittar in nästan dagligen för att se hur det går för er. Måste vara en fantastisk känsla att se sitt hus på plats! :-)
    Vi ska själva bygga en Villa Kalmar i Sjömarken, Borås. Vi sitter och väntar på att bygglovet ska beviljas och att Smålandsvillan ska ge oss ett leveransdatum.

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för din kommentar. Det är verkligen en lång, spännande, rolig och jobbig resa att bygga hus. Allt på en gång :-) Har allt flutit på bra för er? Bloggar du?

    Mvh Erica

    SvaraRadera
  3. Ja, att det är en spännande resa håller jag med om, även om vi har en bit kvar. Hittills har allting gått väldigt smidigt för oss. Får bara hoppas att det håller i sig! Är ni nöjda med hur Smålandsvillan skött entreprenaden åt er eller finns det något ni önskar gjort på ett annat sätt?

    Jag nöjer med med att läsa andras bloggar så nej...jag bloggar inte själv. Jag hade en tanke på att göra det men känner inte riktigt att jag hinner med det...

    Mvh,
    Elin

    SvaraRadera